Partidele politice acorda o importanta redusa promovarii brandului prin intermediul propriilor site-uri. Lipsa interactivitatii, amestecurile cromatice obositoare si aglomerarea de informatii ii alunga pe cei mai multi internauti.
Desi s-au investit 1.000 dolari pentru realizarea propriului site, administratorii paginii web a PNL recunosc ca aceasta face mai mult o informare decit o promovare a partidului. „Internetul nu are un caracter de masa, asa ca nu am avut un interes foarte mare de promovare a imaginii prin intermediul site-ului", motiveaza responsabilul pnl.ro, Nicolae Gamulea.
Si site-ul pd.ro functioneaza mai degraba ca un portal decit ca un site propriu-zis, asigurind legaturile catre site-urile tuturor filialelor locale. „Deficientele la nivel national in privinta folosirii Internetului se regasesc si la nivelul site-urilor de acest gen", admite responsabilul mass-media al PD, Narcisa Iorga.
Coordonatorul psd.ro, Lucian Purcarean, este si mai explicit: „Site-ul nostru reprezinta un mijloc de comunicare ca oricare altul din cadrul partidului. Nu vad oportunitatea dezvoltarii unei campanii de promovare a acestuia". Nici site-ul UDMR nu este unul foarte interactiv. Cu toate acestea, udmr.ro contorizeaza saptaminal 1.000 de vizitatori, dintre care 15% sint useri din Ungaria.
udmr.ro este unul dintre putinele site-uri politice care au meniul structurat in trei limbi: romana, maghiara si engleza.
Prea putin branding
„Site-urile formatiunilor politice romanesti nu acorda o mare importanta promovarii brandului propriu si nu prezinta niste strategii de imagine bine puse la punct", este concluzia lui Marius Dascalu, creative director in cadrul 2Fresh Design, cistigatoarea premiului pentru cea mai buna agentie web a anului.
Dascalu crede totusi ca aceste site-uri „ofera informatii dest