Drumul care leaga Valea Muresului de Valea Jiului este o adevarata pista de incercare pentru soferii care se aventureaza pe aceasta ruta. Desi in contractul incheiat de constructori cu Administratia Nationala a Drumurilor (AND), termenul de finalizare a lucrarilor este 1 septembrie 2006, situatia din teren este dezastruoasa.
Surse din cadrul Ministerului Transporturilor sunt de parere ca la stadiul in care se prezinta lucrarile nu sunt sanse ca investitia sa fie finalizata in timpul prevazut in contract. Practic, nu exista portiuni mai lungi de 1-2 kilometri pe care sa se poata circula in conditii normale. Cei 80 de kilometri dintre Simeria si Petrosani pot fi parcursi in conditii de siguranta in aproape trei ore.
Importanta economica a Drumului National 66, care strabate judetul Hunedoara de la nord la sud, a determinat includerea acestuia intr-un program de modernizare inca din 1999. Soseaua a fost impartita in trei tronsoane de a caror reabilitare se ocupa trei firme distincte.
Astfel, de la Petrosani pana in localitatea Baru Mare lucrarea a fost atribuita unei societati italiene, care are termenul de finalizare a lucrarii stabilit pentru luna septembrie 2006. Acelasi termen este prevazut si pentru tronsonul Hateg ‹ Simeria, executat de firma romaneasca "CCCF.".
Chiar daca pe aceste portiuni sunt probleme serioase de trafic, reprezentantii celor doua societati sustin ca drumul va fi reabilitat pana in toamna anului viitor.
Problemele cele mai mari sunt pe tronsonul de 26 de kilometri, Baru Mare - Hateg, unde s-a alocat un buget de 12,1 milioane de euro. Beneficiarul acestor bani sunt doua firme care si-au adjudecat lucrarea in parteneriat. Societatea greaca "Proodeftiki" si SC "Contrasimex" Bucuresti. Pe site-ul ofcial al AND, termenul de finalizare a lucrarii pe acest tronson este 7 septembrie 2005.
Cu t