In ultimii 10 ani, posturile de televiziune au declansat "efectul de telenovela", care a dus la convertirea romanului in telespectator de serial lacrimogen. Iar pe marii actori, regizorii i-au convins ca a juca intr-o asemenea productie nu-i o crima. Si, intr-adevar, nu este o crima ca artistii isi castiga painea facandu-si meseria. In 1992, Sclava Isaura ajungea pe micile ecrane in Romania, mai degraba accidental decat ca miscare strategica. Abia dupa doi ani, acelasi post national de televiziune a oferit o lectie de marketing prin difuzarea telenovelei "Inima salbatica". Acest succes a fost studiat si de un post particular, respectiv Antena 1, care, in 1996, a cumparat "Kassandra".
Asa a pornit la vale bulgarele de zapada, declansand avalansa care a culminat, in 1998, cu aparitia unui post de televiziune dedicat exclusiv serialelor sud-americane: Acasa Tv. Productiile difuzate au ajuns direct la publicul tinta, din ce in ce mai numeros. Postul a cules repede roadele: nu era foarte greu sa puna stapanire pe un segment de piata care astepta sa fie cucerit. In doar cateva luni, Acasa a devenit "mama" serialelor sud-americane, dand nastere unui fenomen social care ar putea fi denumit "efectul de telenovela".
EROI SANDWICH. Dupa sase ani de drame cu final fericit scoase la incubator, romanii s-au hotarat sa produca si ei telenovele. Media Pro Pictures a spart gheata cu "Numai iubirea". O reteta copiata, in cele mai mici detalii, de la scenariu, coloana sonora, pana la metode de promovare. Iubire, intriga, razbunare made in Romania, cu concursul a 25 de actori, din toate categoriile. Fie cu facultate, fie cu nuri, fie cu vechime in postul Acasa: Tora Vasilescu, Sebastian Papaiani, Iurie Darie, Oana Zavoranu, Corina Danila, Alexandru Papadopol. Publicul i-a prins repede gustul si intr-un an a reusit sa aduca peste un milion de telespectatori din mediul ur