Marcile de tara preferate ale lumii sunt SUA, Franta, Japonia si Germania, arata un studiu recent intocmit de Simon Anholt - economist al Global Markets Insight (GMI), numit "Indicele marcii de tara". Turcia incheie lista, si este singura tara aflata in curs de aderare la UE luata in calcul de studiu.
Cand vine vorba de vinurile frantuzesti, masinile germane sau ambitia japoneza, marca natiunilor respective creste. Romania lipseste din lista Anholt, care explica modul in care vad popoarele lumii celelalte natiuni, din perspectiva turismului, exporturilor, oamenilor, guvernarii, investitiilor si imigratiei, culturii si mostenirii cultural-istorice.
"Sper ca noile state membre ale UE sa se bucure de o reputatie mai buna datorita integrarii, insa acest lucru nu se va intampla peste noapte", a declarat pentru "Averea" initiatorul studiului, Simon Anholt, expert al GMI si consilier guvernamental.
"Este, totodata, foarte important ca aceste state sa aiba o imagine clara asupra identitatii si strategiei de marca proprie in momentul aderarii, altfel risca sa fie "anihilate" de marca "Europa"," spune Anholt.
In pofida curentului mondial negativ de perceptie a politicii externe si a guvernarii SUA, spune studiul, perceptia mondiala asupra modului in care se poate locui si munci in SUA, dar si asupra produselor purtand inscriptia "Made in USA", raman, deocamdata, cele mai bune din lume.
Studiul, bazat pe raspunsurile a 10.000 de persoane din 10 tari, plaseaza SUA in topul preferintelor chinezilor si al japonezilor ca loc de munca si viata, in vreme ce India plaseaza America pe locul intai la capitolul celor mai bune locuri unde se poate exporta si pot fi facute investitii.
Turcia, singura tara participanta la studiu dintre aspirantele la inregimentarea in UE, a iesit pe ultimul loc, poate si din cauza lipsei