Continutul video incepe sa se scurga si pe celularele romanilor: un videoclip, cateva minute din buletinul de stiri. Oferte putine insa, preturi mari, incasarile operatorilor, pe acest domeniu, sunt tinute "sub cheie".
Daca in Occident apar posturi de televiziune "consacrate" utilizatorilor de telefoane mobile, la noi lucrurile se misca mult mai incet.
De-o parte preturile (pentru dispozitive compatibile, oferte si servicii), de cealalta, "neobisnuinta" vizionarilor pe micul display al terminalului. Si, probabil ca o consecinta a acestor aspecte, putinatatea "ofertelor video". Daca un videoclip muzical (limitat la cateva zeci de secunde) costa aproape cat un abonament (la unul dintre operatorii nostri imporanti ), nu e de mirare incetineala cu care se misca traficul video (si nu ne referim la aspecte tehnice). Acest lucru este ilustrat si de "zgarcenia" informatiilor de acest gen de pe piata noastra.
"TOAMNA VIDEO". Pentru Connex, de exemplu, numarul descarcarilor de videoclipuri pe telefonul mobil depaseste cateva mii pe luna, spune Iulia Oancea, Manager, Consumer Messaging. O data cu venirea toamnei insa, traficul a crescut, lucru evidentiat de operatorul Orange. Astfel, traficul aferent serviciilor video a fost de patru ori mai mare in luna septembrie, comparativ cu primele luni ale anului, utilizatorii unici ai acestor servicii au crescut de zece ori, ne-a declarat Zega Andreea - Content & Multimedia Division Manager Orange. In conditiile in care doar 3% din totalul clientilor Orange (adica 6.220.000) au telefoane compatibile.
STIRI SI MUZICA. In ceea ce priveste preferintele clientilor Orange si Connex, "programele" difera total.
Pentru utilizatorii Orange, cele mai accesate servicii video in 2005 sunt Live TV (37%), stirile (17%) si videoclipurile muzicale (14%), urmate de alte domenii precum filme, sport, live cam, trailers. Pentr