Meandros Shipping & Trading a cumparat, in anul 2002, fosta fabrica Fontax. Inainte ca dezmembrarea utilajelor si refacerea spatiilor fostei fabrici sa se incheie, cumparatori din tara si strainatate si-au manifestat intentia de a achizitiona o parte din spatii, alaturi de silozuri si linia de cale ferata. De un an, Meandros a lasat, insa, Fontax in paragina. In perioada 1995-1998, odata cu cresterea dobinzilor, datoriile pe care Fontax SA le avea catre diversii creditori - aproape toate unitatile bancare din Roman si din judet - s-au dublat, iar cei aproape 3.000 de muncitori care lucrau in aceasta firma au fost trimisi in somaj. In anul 1999, societatea a fost inchisa definitiv si declarata falimentara. Dupa 20 de licitatii, organizate in decurs de mai bine de trei ani, s-au vindut active care nu au reusit sa acopere decit 10% din datoriile acumulate de Fontax. Apoi, din anul 2002, Fontax a ramas un depozit de fier vechi, in care 3.000 de oameni au muncit in conditii riscante si inumane. La 18 aprilie 2002, consortiul "Meandros Shipping & Trading" a achizitionat halele si pavilionul administrativ al fabricii. Pentru 15,865 de miliarde de lei, societatea a devenit proprietara a zece hectare de pamint, patru hectare de constructii, a halelor si a turnatoriei. In 2004, Meandros a obtinut acordul de mediu pentru dezafectarea halelor si dezmembrarea utilajelor, o parte din cladirile fabricii fiind deja numai bune de dat in folosinta. De aproape un an, insa, Meandros nu s-a mai ocupat de societatea de la Roman, singurii aflati zi de zi la sediul societatii fiind paznicii. Cu toate ca, in momentul inceperii dezmembrarii utilajelor, mai multi investitori din Romania si din strainatate si-au manifestat intentia de a achizitiona parti din fosta Fontax, Meandros Shipping & Trading a lasat balta planurile de afaceri in ceea ce priveste firma din Roman. "Pina acum, potentiali i