In contextul discutiilor din ce in ce mai consistente despre brandingul de tara si ajutati de numeroasele firme de branding care au aparut in ultima vreme, edilii au inceput sa constientizeze faptul ca managementul unui oras are multe in comun cu al unei companii.
La fel ca o companie prestigioasa, un oras faimos isi vinde mai bine produsele, recruteaza elite, atrage investitori si vizitatori, in general joaca un rol important in afaceri. In consecinta, acest oras este mai bogat si ofera o mai buna calitate a vietii.
Ca si in cazul companiilor, orasele care au un brand pozitiv si puternic isi valorizeaza mai bine produsele si serviciile, intrucat brandul adauga valoare acestora.
Un brand de oras presupune o asociere a locului cu o imagine clara, cu putine cuvinte care sa produca acel declic mental pozitiv care valorizeaza tot ceea ce este legat de acel loc. Daca imaginile vin de-a valma, rezultatul nu poate fi decat confuzia sau uitarea.
Insa orasul are atat de multe „fete", incat este foarte greu sa-i definesti personalitatea si, implicit, brandul. De aceea, brandingul de oras este un proces indelungat, care necesita eforturi sustinute din partea tuturor participantilor la viata comunitatii.
Dulcele targ al Iesilor
Zilele trecute, Prefectura Iasi a demarat tratativele cu agentia locala Grapefruit pentru construirea unui brand de oras. La discutii au participat reprezentantii Primariei, ai Consiliului Local si ai celui Judetean, reprezentanti ai marilor companii iesene, ai institutiilor de invatamant si ai organizatiilor nonprofit, oameni de cultura, artisti, presa locala.
Procesul va continua prin crearea unei asocieri formale, nonprofit, intre persoanele si institutiile interesante si capabile sa participe la efortul de branding de oras, in vederea organizarii, coordonarii si finantarii pe