Puma, producatorul german de articole sportive, si-a majorat recent previziunea privind cresterea profiturilor sale pentru intreg anul 2005, dupa ce in prealabil anuntase o crestere a vanzarilor de pe piata americana aferente celui de-al treilea trimestru al anului, scrie Financial Times.
Rezultatele peste asteptari vin intr-o perioada benefica pentru companie intrucat aceasta se pregateste pentru Cupa Mondiala de Fotbal de anul viitor din Germania.
Profitul net a inregistrat in trimestrul care s-a incheiat pe 30 septembrie o crestere cu 11,5 procente la 91,9 milioane de euro.
Jochen Zeitz, directorul executiv al companiei, a subliniat in cadrul unei conferinte de presa de la Paris oportunitatile pe care le creeaza Cupa de Fotbal din 2006.
Vanzarile totale ale grupului aferente trimestrului trei au crescut cu 16,4% la 536,4 milioane de euro. Pe piata americana acestea au ajuns la 131,1 milioane de dolari (109,76 de milioane de euro), fata de 80,5 milioane de dolari (67,4 de milioane de euro) in perioada similara a anului trecut.
"Profitul net va inregistra o crestere cu 5 pana la 9 procente in 2005 de la 257 de milioane de euro anul trecut, in timp ce vanzarile vor creste cu cel putin 10 procente", a declarat Zeitz.
Venitul de 1,53 de milioane de euro pe care compania l-a raportat anul trecut reprezinta mai putin de un sfert din cel al rivalului adidas. "Dorim sa reducem din diferenta in 2006", a continuat Zeitz.
Compania a strans un miliard de euro, din care vor fi acordate dividende actionarilor si vor fi investiti si in colectia de haine de strada Black Station, in pantofi de golf si in pantofii de tenis Tretorn. "Investitiile ar putea lua de asemenea si forma achizitiilor", a spus Zeitz.
Puma mizeaza pe suportul financiar al miliardarilor germani Guenter Herz si al sur