Declaratii triumfaliste, de la cel mai inalt nivel, spun ca traficul de marfuri prin Portul Constanta este in continua crestere. De curand, o astfel de teorie a fost formulata de insusi ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre: "Ritmul de crestere a traficului in Portul Constanta ne obliga sa acceleram programul de modernizare si crestere a capacitatii de operare a containerelor in acest port. Practic, in primele noua luni ale acestui an am avut aproape o dublare fata de 2004 a traficului de containere, ceea ce ne arata ca Portul Constanta devine din ce in ce mai atractiv pentru transportul de marfuri spre si dinspre Europa". Potrivit datelor statistice, in primele 9 luni ale anului 2005, traficul maritim a crescut cu 21,62% (6.012 mii tone), de la 27.802 mii tone in primele 9 luni ale 2004 la 33.814 mii tone in aceeasi perioada din 2005. In cadrul traficului maritim, importul a cunoscut o crestere de la 14.613 mii tone la 16.691 mii tone in perioada analizata, aceasta reprezentand o majorare de 14,22% (2.078 mii tone). In ceea ce priveste exporturile, cresterea a fost de 23,35% (2.679 mii tone), aceasta reprezentand diferenta inregistrata de la 11.481 mii tone, in 2004, la 14.160 mii tone, in anul 2005. Adevarul pe care ministrul nu il spune La o privire mai atenta, lucrurile nu mai sunt insa atat de roz. De exemplu, daca in trimestrul II al anului 2004 se inregistrau 11,476 milioane tone, cantitatea de marfuri tranzitate a crescut, in perioada similara a anului curent, la 14,366 milioane de tone. Din pacate, un sfert din marfurile care trec pe aici este reprezentat de... fier vechi! Astfel, in trimestrul II 2005 au trecut prin Portul Constanta, in special la export, 3,686 milioane de tone de fier vechi. Cantitatea este in continua majorare, mai ales daca o comparam cu cifrele furnizate pentru primul trimestru: 2,982 milioane tone. Numai materie prima Datele