In aceeasi situatie se regasesc astazi state ca Germania, Franta, Italia, doar profesorul este altul – Comisia Europeana. Nevoia lor de crestere, de tehnologie si de recuperare a decalajului de dezvoltare ce le separa de SUA le-a determinat sa calce repetat in picioare Pactul de Stabilitate si Crestere, ale carui reguli si principii functionau poate in anii ‘90, dar care astazi sunt cu siguranta depasite de evenimente. In teorie deci, Romania fara Fond ar trebui sa cu
In aceeasi situatie se regasesc astazi state ca Germania, Franta, Italia, doar profesorul este altul – Comisia Europeana. Nevoia lor de crestere, de tehnologie si de recuperare a decalajului de dezvoltare ce le separa de SUA le-a determinat sa calce repetat in picioare Pactul de Stabilitate si Crestere, ale carui reguli si principii functionau poate in anii ‘90, dar care astazi sunt cu siguranta depasite de evenimente.
In teorie deci, Romania fara Fond ar trebui sa cunoasca in cele 14 luni ce o mai separa de Uniunea Europeana un boom economic fara precedent. Asta nu se va intampla, iar aici intervine partea trista a divortului de FMI. De ce? Simplu, Fondul ne-a lasat fara acord pentru ca nu a dorit sa gireze experienta romaneasca legata de cota unica de impozitare a veniturilor. Ar fi insemnat, in viziunea lui Emmanuel van der Mennsbrugghe, seful misiunii FMI pentru Romania, sa aprobe un experiment ce nu s-a dovedit un succes. si mai exista un aspect: board-ul FMI este format din reprezentantii statelor dezvoltate ale lumii, iar dintre acestea cel putin trei mari puteri europene sunt impotriva unei revolutii fiscale de tipul impozitarii unice. Dealtfel, Romania a fost vehement acuzata de tentativa de dumping fiscal, dupa modelul Slovaciei.
Ce se va intampla mai departe este previzibil doar intr-o oa