Serviciile de intretinere, sanatate, divertisment, educatie, turism, business-to-business si IT sunt domeniile de viitor pentru start-up-uri, potrivit unui studiu realizat de fondul de investitii cipriot Gemisa, destinat in principal companiilor de tip start-up.
"In fiecare an, in Romania apar intre 30.000 si 50.000 de companii noi, dar majoritatea nu reusesc sa treaca de primul an", a spus Dragos Rosca, directorul general al Gemisa, la conferinta "Ce afacere sa incep acum?", organizata in cadrul Zilelelor Biz.
El a explicat ca majoritatea firmelor clacheaza din cauza nedefinirii clare a obiectivelor, a lipsei abilitatilor manageriale - majoritatea au idei bune, dar nu sunt buni administratori - si a lipsei resurselor care sa le permita sa treaca de primele luni cand, de obicei, sunt inregistrate cash-flow-uri negative.
"Orice antreprenor trebuie sa se adreseze acelor domenii in care multinationalele nu reprezinta forta dominanta". El a adaugat ca unul dintre aceste domenii este cel al intretinerii - asa-zisul "wellness" - iar deschiderea unui salon de coafura, a unui spa sau a unei sali de fitness reprezinta oportunitati care pot fi exploatate cu succes.
Un alt domeniu in care afacerile se pot dezvolta foarte bine este cel al sanatatii. Pe fondul functionarii deficitare a sistemului public, clinicile si spitalele private sunt tot mai cautate pentru ca reprezinta alternativa la serviciile ineficiente din spitalele de stat.
Cum si invatamantul public trece printr-o perioada la fel de dificila, educatia se numara si ea printre cele mai promitatoare domenii ale momentului. Astfel, consultantii apreciaza ca gradinitele, scolile si taberele private pot reprezenta adevarate surse de profit.
Turismul poate oferi de asemenea o multitudine de oportunitati, atata vreme cat intreprinzatorii nu vor incerca s