Intr-o lume a competitiei acerbe si a vitezei, de la cea mai mica firma pina la cea mai importanta multinationala trebuie sa isi gaseasca un loc in mintea consumatorilor.
Jack Trout, „parintele pozitionarii" si totodata unul dintre cei mai mari strategi in marketing al zilelor noastre, a declarat pentru „Cotidianul" ce trebuie facut, dar mai ales care sint greselile pe care managerii trebuie sa le evite.
Rep: Care sint principalele probleme cu care se confrunta companiile din ziua de azi?
Jack Trout: Traim intr-o lume a comunicarii, in care UE devine extrem de importanta si toata lumea vrea sa adere. Totul se roteste in jurul economiei globale, asa ca ori ai succes, ori ai o problema. Iar cea mai mare problema este nivelul competitiei. Asa ca trebuie sa fii foarte atent la miscarile acesteia: daca adversarii sint puternici evita-i, daca sint slabi, exploateaza-i.
Trebuie sa gasesti o cale sa te diferentiezi de concurenta. Ceea ce nu este foarte usor. Apoi trebuie sa demonstrezi ca poti face aceasta diferentiere. In final, trebuie sa comunici, sa construiesti un program prin care sa te diferentiezi in mintea consumatorului.
In concluzie, acestia sint cei patru pasi: cunoaste-ti competitia, cum te diferentiezi, ce suport ai pentru aceasta si cum comunici lucrul acesta.
Rep: Cum poti supravietui intr-o lume atit de competitiva?
Jack Trout: Supravietuiesti fiind inteligent si specializat. Trebuie sa inveti regulile de baza, sa citesti. Trebuie sa fii foarte bun intr-un domeniu. Cred ca aceasta este cheia viitorului. Vor exista intotdeauna companiile mari care vor incerca sa faca de toate pentru toti. Dar cred ca vor fi si companii mici, specializate, foarte puternice.
In schimb, cele mai mari probleme le vor avea companiile de mijloc, pentru ca nu sint destul de mici pentru a fi