Târgu Mureşul gãzduieşte zilele acestea evenimentul fotografic al anului şi anume expoziţia artistei germane Dörte Eißfeldt, ridicatã pe simeza modestei, dar primitoarei galerii de la Teatru 74. Realizatã peste noapte, expoziţia reprezintã o surprizã generalã cu atât mai mult cu cât oraşul nostru s-a consacrat ca un con de umbrã în circuitul artei vizuale contemporane.
Expoziţia este cu atât mai importantã cu cât reuneşte lucrãri ale artistei de la sfârşitul anilor 80, lucrãri extrem de semnificative atât pentru contextul artistic occidental, cât şi – prin contrast şi diferenţã valoricã – pentru scena localã de fotografie a acelor timpuri dominate şi saturate de fotoclubul AAF şi agramatismele vizuale aferente.
Anii '80 reprezintã pentru cultura vizualã occidentalã perioada când fotografia iese din periferia artelor şi este recuperatã de circuitul artei înalte. Marile povestiri totalizatoare încep sã piardã teren şi o civilzaţie a fragmentului începe sã se impunã pe scena culturii sub semnul ecumenismului postmodern. Din aceastã perspectivã, fotografia este recuperatã şi promovatã ca una dintre formele de artã reprezentative pentru noile paradigme prin uşurinţa cu care focalizeazã atenţia pe detaliu, cu care îmbinã, suprapune, sugereazã sau subiectiveazã, fãrã a mai da verdicte definitive sau reprezenta teme universale şi obiective.
În acest context, lucrãrile artistei Dörte Eißfeldt, expuse pânã pe 17 noiembrie la Teatru 74, reprezintã o filã din capitolul încã neîncheiat al postmodernismului fotografic, o lecţie şi un reper cultural pentru artiştii locali şi o experienţã care te solicitã deopotrivã vizual şi cognitiv. (D.M.)
Târgu Mureşul gãzduieşte zilele acestea evenimentul fotografic al anului şi anume expoziţia artistei germane Dörte Eißfeldt, ridicatã pe simeza modestei, dar primitoarei galerii de la Teatru 74. Realizatã peste noapt