(Foto: )
BRD-GSG a scos la vinzare sediul societatii pentru a recupera un credit pe care l-a acordat in conditii suspecte. Inca din 1999, un actionar minoritar a propus solutii de redresare a societatii, dar conducerea unitatii si APAPS (ulterior AVAS) nu s-au aratat dispuse sa le ia in calcul. In tranzactia cu IMA Iasi, se vorbeste de "volatilizarea" sumei de 500.000 euro.
Istoria societatii iesene "Nicolina" incepe in 1892, cind au fost fondate "Atelierele CFR" Iasi, avind obiect de activitate reparatii de locomotive cu abur si vagoane de marfa. In 1967 s-a hotarit reprofilarea, "Atelierele CFR" urmind a fabrica utilaje de constructii si lucrari de drumuri. Tot atunci, unitatea isi schimba numele in "Uzina Mecanica Nicolina" Iasi.
Dupa numai 7 ani, in 1974, se ia decizia dezvoltarii activitatii, capacitatea de lucru marindu-se si diversificindu-se prin introducerea in gama de fabricatie a utilajelor terasiere si a boghiurilor turnate destinate in special uzinelor din fosta URSS. Atunci "Uzina Mecanica Nicolina" s-a transformat in "Intreprinderea Mecanica Nicolina" Iasi.
Procesul de reprofilare a durat 3 ani, rezultatul fiind reinnoirea integrala parcului de masini-unelte, iar ponderea de constructii noi ajunge la 70% din totalul de constructii.
In 1991, societatea isi schimba din nou numele (in SC "Nicolina" SA), in 1994 incepe colaborarea cu firma italiana "Marini" SpA si se reiau legaturile de colaborare si parteneriat cu firmele "Siemens" si "Teka" din Germania.
La 30 iunie 2000, societatea inregistra inca un profit de 169 milioane de lei. La sfirsitul semestrului I al anului 2001, "Nicolina" a raportat pierderi de 8,3 miliarde lei.
Problemele sociale au fost primul semn al declinului
"Nicolina" est