FLONDOR, DE LA „111“+ „SIGMA“ LA „PROLOG“
Editura IDEA Design&rint, Cluj, 2005,
198 pp.
Lansat simbata, 5 noiembrie 2005, la Anticariatul Curtea Veche, in prezenta domnului Dan Haulica si a unui numar mare de personalitati culturale, albumul Flondor, de la „111“+ „SIGMA“ la „PROLOG“ reface unul dintre cele mai interesante trasee ale artei romanesti contemporane din zona avangardei artistice a deceniului sapte si defineste contextul spiritual al gruparii PROLOG, ce a strins in jurul ei, incepind cu ultima parte a secolului trecut, nume importante ale picturii noastre.
Constantin Flondor este unul dintre artistii cu cea mai complexa experienta in domeniul cercetarii interdisciplinare. A facut instalatii, performance, a scris, a practicat mail-art, a facut film, fotografie, toate acestea alaturi de desen si pictura. Impreuna cu elevii Liceului de arta, cu alti artisti timisoreni, a avut in anii ’70 o serie de interventii in cadrul natural, a cercetat intelesurile lumii vii, a fost preocupat de constructia, structura si logica fenomenelor din mediul ambiant, a preferat hazardului metoda.
Dupa o asemenea experienta el ne pune acum la dispozitie o carte prin care reface acest parcurs, din perspectiva timpului, bazindu-se insa pe documente, note de jurnal, scrisori si nu in ultimul rind pe rezultatele concrete ale unei experiente plastice de mare anvergura.
In anii ’60, Timisoara devine centrul unei experiente plastice ce ne plaseaza intr-o concordanta de timp si spirit cu arta universala. Trei artisti timisoreni, Constantin Flondor, Stefan Bertalan si Roman Cotosman sint preocupati de o serie de experiente in domeniul artei, de lecturi si cercetari in domeniul vizualitatii. La inceputul anilor ’60 ia nastere grupul „111“, format din cei trei artisti, care, asa cum declarau: „ne propunem sa urmam principii constructiv