Corporatia IBM sarbatoreste in aceste zile nu zece ani de activitate pe piata locala, ci si succesele obtinute in aceasta perioada. Despre secretele drumului catre pozitia de lider al pietei si despre munca din spatele importantelor distinctii primite din partea corporatiei am stat de vorba cu Vladimir Aninoiu, director general IBM Romania.
- Domnule Vladimir Aninoiu, sarbatorirea unei asemenea cifre rotunde in viata companiei - zece ani de existenta - presupune, de regula, bilanturi, cifre si rapoarte. Dincolo de acestea, care au rolul lor, v-as intreba care considerati ca sunt valorile ce au caracterizat, inca de la inceput, activitatea IBM Romania si pe care le vedeti perpetuate si in anii urmatori?
- Un raspuns scurt ar fi acela ca IBM Romania si-a derulat intotdeauna afacerile cu scopul de a satisface cerintele de afaceri si tehnologice ale clientilor sai.
- Iar raspunsul detaliat la aceeasi intrebare… ?
- Exista, desigur, anumite particularitati specifice fiecarei tari in parte, dar abordarea corecta este aceea de a vorbi de valorile ce anima corporatia IBM.
Nu mai departe de anul trecut, corporatia s-a aflat in fata unei dileme, sa recunoastem, placute: de ce "IBM-erii" au fost mereu, de-a lungul timpului, uniti in jurul strategiilor si obiectivelor companiei, cum au reusit sa realizeze atatea lucruri extraordinare, de ce in momentele dificile - de ezitare, de incertitudini - am reusit mereu sa identificam si sa valorificam oportunitatile si sa mergem inainte, atunci cand multe alte companii, de dimensiuni mai mici sau mai mari, au inregistrat esecuri si unele dintre ele chiar au disparut. Pentru prima oara in istoria de peste 90 de ani a companiei, anult trecut a fost realizat un sondaj intern, al carui scop era acela de a afla care sunt valorile cheie ale IBM, asa cum sunt percepute ele chiar de cei p