Numarul vehiculelor creste de la o zi la alta, iar nevoia de mobilitate ii determina pe oameni sa le priveasca ca pe o necesitate. Fenomenul se traduce prin cresterea in intensitate a traficului, cu toate aspectele sale, dar si a gradului de periculozitate a acestuia. Specialistii vegheaza asupra acestor lucruri. Inventatorii sunt la masa de lucru, iar tehnologiile evolueaza galopant, surclasand intr-un fel ritmul aparitiei diferitelor "probleme", chiar daca nu le pot elimina total, ci doar partial sau numai preveni. Cel mai bun exemplu, ce poate arata nivelul spre care se tinde in materie de siguranta rutiera, este ideea crearii unui sistem de transport "inteligent", in cadrul caruia vehiculele pot "vorbi" intre ele si cu... drumul, prevenind astfel, printre altele, producerea de accidente si ambuteiaje. Desi pare preluata dintr-un film S.F., ideea a fost imbratisata de majoritatea constructorilor de masini, de la General Motors, la Honda si BMW, si, mai mult, unii au facut deja chiar primii pasi. Motivul? Centurile de siguranta actioneaza sub greutatea corpului, airbag-urile se declanseaza doar in urma unui impact etc., iar implementarea sistemului "inteligent" de transport ar putea preveni ajungerea in aceste situatii nedorite si, deci, reduce considerabil numarul ranitilor si mortilor in accidente rutiere (numai in SUA, in 2004, peste 42.000 de persoane si-au pierdut viata pe sosele). Concret, constructorul nipon Honda a prezentat un prototip Accord dotat cu un sistem special de navigatie ce "vede" dupa colt, anuntand soferul la apropierea de o intersectie, apropierea unui alt vehicul. Diferite agentii guvernamentale americane spera ca pana in 2008 sa se decida asupra fezabilitatii unui sistem "inteligent" de transport pe care sa-l implementeze pana in 2011. Sistemul ofera multiple beneficii, potrivit expertilor schimbarea de informatii intre masini sau intre ve