Lucrarile de construire a pasajului de la Basarab vor incepe in primavara anului viitor, vor dura trei ani si vor costa municipalitatea peste 178 de milioane de euro, dupa ce consilierii municipali au votat noul proiect al pasajului care ar urma sa se intinda pe 1,9 kilometri, respectiv din soseaua Nicolae Titulescu pana in soseaua Grozavesti, drumul care face legatura dintre Palatul Cotroceni si Podul Grozavesti.
Acest proiect, contestat, modificat si scumpit, este diferit de cel initial, propus de fostul primar general al Bucurestiului, Traian Basescu. Noul pasaj este mai lung cu aproape un kilometru si mai scump cu o suta de milioane de euro.
Cu toate ca indicatorii tehnici ai pasajului nu s-au modificat, conform proiectului de hotarare adoptat in sedinta de joi a CGMB, municipalitatea preconizeaza acum costuri de 178.175.489 de euro (respectiv 606.188.648 lei) incluzand TVA, fata de 166 de milioane de euro cu tot cu TVA, cat estimase pentru acelasi proiect, in luna septembrie.
Concret, "scumpirea" se datoreaza lipsei unei imagini de ansamblu asupra lucrarilor de reabilitare a Capitalei, oficialii municipali justificand majorarea investitiei cu 12 milioane de euro prin cresterea suprafetei de reabilitare a drumurilor de la 170.000 metri patrati (in proiectul initial) la 640.000 de metri patrati in prezent. Este vorba despre reabilitarea unor artere principale - soseaua Nicolae Titulescu, Calea Plevnei, Calea Giulesti, Soseaua Orhideelor - pentru a caror reabilitare municipalitatea a alocat deja sume importante. Cele patru artere principale, unele abia asfaltate, iar altele aflate in lucru, urmeaza sa fie distruse din cauza lucrarilor de constructie a pasajului, dupa care sa fie din nou reparate.
La sedinta CGMB au participat si reprezentantii locuitorilor din zona Titulescu, care sunt de parere ca aceasta constructie este "nociva", nu intr