Pictura, scenografie, dans, moda, instalatie, obiect -o intalnire fireasca, dincolo de cuvinte, intr-o contopire fascinanta de sensuri, sugestii si emotie ce sfideaza hotarele imaginare dintre artele spectaculare. S-a intamplat, intr-o seara speciala, in urma cu o saptamana, la Opera Nationala din Bucuresti. Protagonisti: Loredana Raciti, designer, stilist, pictor, romancier, si Maria Luisa Sales - ambele din Italia. Prima, transportandu-ne, cu visuri cu tot, in atmosfera propriei expozitii de pictura intitulata "Corpuri vibrante danseaza in zbor", cu ale sale compozitii in tehnica pigmentilor naturali pe suporturi vinilice - "Dansul apei", "Dansul cetei", "Dansul pamantului", "Dansul pietrei", "Dansul focului", "Femeie in galben", "...in albastru, "... in verde", "...in rosu", etc.-, cea de-a doua, in universul performantei corporale prin spectacolul de dans si muzica sustinut impreuna cu invitata manifestarii, Compania Inter-Art.
Eleganta, expresivitatea formelor plastice nascute din povesti decupate din lumea reala, aduse, vizual, de Loredana Raciti, in pictografii de mare acuratete cromatica, au constituit punctul de plecare al momentului muzical- coregrafic. Sau altfel spus, potrivit criticului de arta Corneliu Antim: "Un recital a carui logica si coerenta se regasesc chiar in orchestratia ansamblului. Pentru ca asa cum Stravinski credea, acum un secol, ca dansul este efortul carnii de a deveni muzica, si noi putem spune astazi ca in pictura Loredanei Raciti se intrevede stadania incarnarii, in culoare si gest, a muzicii insesi". O ingemanare de ratiune si sensibilitate, de coerenta si ingeniozitate componistica, pe care ochiul regizorului Gabriel Martin, curatorul manifestarii, a ridicat-o la inaltimea binemeritata, a unicitatii spectacolului. Poate pentru ca "Loredana Raciti, ea insasi o prezenta misterios-exotica", spune Gabriel Martin, "ne intriga prin