Care nu se stie cand va fi. Guvernul a negociat corect: cresterile salariale din 2006 vor totaliza opt procente. Dupa ce, in 2004 si 2005, cresterile salariale in domeniul educatiei au totalizat 50 de procente, intr-o perioada cand inflatia anuala se scrie cu o singura cifra. Propunerea guvernului pune in dificultate sindicatele, pentru ca oferta inseamna, de departe, cel mai mare buget alocat educatiei dupa 1990. Cu ce argumente sa refuzi o asemenea oferta? Pe de alta parte, E
Care nu se stie cand va fi. Guvernul a negociat corect: cresterile salariale din 2006 vor totaliza opt procente. Dupa ce, in 2004 si 2005, cresterile salariale in domeniul educatiei au totalizat 50 de procente, intr-o perioada cand inflatia anuala se scrie cu o singura cifra. Propunerea guvernului pune in dificultate sindicatele, pentru ca oferta inseamna, de departe, cel mai mare buget alocat educatiei dupa 1990.
Cu ce argumente sa refuzi o asemenea oferta? Pe de alta parte, Executivul isi pastreaza in maneca vreo cativa asi. Experienta arata ca, nu numai in invatamant, cam in toate domeniile, e greu sa produci proiecte prin care sa poti cheltui un miliard de euro. Altfel spus, Guvernul mizeaza pe faptul ca miliardul alocat nu va putea fi cheltuit. Nu e mai putin adevarat ca salariile sunt mici, chiar meschine. Dar nu s-a discutat nimic despre norma didactica. Aceasta este una dintre cele mai mici din Europa. Apoi, atata timp cat profesorii capabili, cu rezultate, nu vor putea primi salarii de 4-5 ori mai mari decat ceilalti, nu se va putea vorbi de o reforma adevarata in invatamant.
si, la fel ca in orice alt domeniu, banii, multi, putini cati or fi, tot nu vor fi de ajuns daca sunt folositi ineficient. Un exemplu in acest sens este domeniul sanitar, unde sumele alocate de