Mai mult de jumatate dintre clientii romani ai celui mai mare producator de computere din lume, Dell, sunt intreprinderi mici si mijlocii, a spus pentru ZF Kriti Kapoor, enterprise business manager al companiei in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa).
"Peste 50% din clientii Dell in Romania sunt intreprinderi mici si mijlocii, pondere mai mare decat in pietele mai dezvoltate unde activeaza Dell", a spus Kapoor, care raspunde de divizia producatoare de servere si echipamente de stocare a companiei.
"Acest lucru demonstreaza ca Romania este o piata in dezvoltare. Atat aici, cat si in restul regiunii Europei Centrale si de Est se inregistreaza rate de crestere mai mari decat in pietele dezvoltate."
Compania ii urmareste insa cu atentie pe clientii care, pe masura ce cresc, au nevoie de tehnologii si servicii mai complexe, a spus oficialul Dell. "Daca o firma creste, are tot mai multi angajati si apar tot felul de probleme. De exemplu, cum tii legatura cu ei? E-mail-ul devine un serviciu esential pentru bunul mers al afacerii, iar compania trebuie sa investeasca in el."
Astfel, traficul de date in reteaua interna a companiei poate creste foarte mult o data cu compania, fie ca este vorba de fisiere multimedia, MP3-uri sau e-mail-uri. "Toate astea trebuie stocate undeva, fie ca este vorba de un PC obisnuit sau de un server", explica Kapoor. "Indiferent de domeniu, cererea pentru capacitatea de stocare continua sa creasca."
Tocmai pentru ca firmele au nevoi din ce in ce mai mari legate de tehnologie, se impune si analizarea cu atentie a felului in care acestea isi folosesc resursele. "In trecut, firmele utilizau un server pentru o aplicatie - Internet, e-mail, imprimare, stocare de fisiere etc. Insa s-a constatat ca astfel, ele nu foloseau efectiv decat aproximativ 15-20% din infrastructura."