Marile proiecte de investitii in Bucuresti nu pot incepe inainte ca principala problema a orasului - infrastructura rutiera - sa fie rezolvata, a declarat ieri primarul general Adriean Videanu, in deschiderea expo-conferintei "Oportunitati de investitii in municipiul Bucuresti". "Cea mai importanta problema a Bucurestiului este cea de trafic, iar aici sunt incluse probleme de infrastructura stradala, parcari, fluenta circulatiei si poluare. Pana nu vor fi reglementate aceste probleme, nu putem vorbi despre dezvoltare in municipiul Bucuresti", a afirmat primarul general.
Adriean Videanu isi doreste ca in perioada urmatoare Bucurestiul sa devina un imens santier, care sa transforme Capitala intr-una cu adevarat europeana. 35 de proiecte sunt in cautare de fonduri, iar printre cele mai importante se numara construirea unui nou aeroport in zona de sud a Capitalei si a unei magistrale de metrou care sa faca legatura intre Gara de Nord si aeroport. De asemenea, sunt in plan reabilitarea centrului istoric, construirea parcajelor subterane si de suprafata, dar si ridicarea pasajului Basarab.
Primaria are nevoie de aproximativ 6 miliarde de euro sa transforme aceste proiecte in realitate, dar deocamdata nu au fost gasite surse sigure de finantare. Municipalitatea se bazeaza, insa, pe sprijinul Guvernului, pe emiterea de emisiuni de obligatiuni, credite luate de la banci de investitii din strainatate, dar si pe parteneriate public-private.
In privinta proiectelor de investitii prezentate in cadrul expo-conferintei, primarul este de parere ca acestea nu trebuie asumate de o persoana anume. "Nu vreau ca cineva sa-si asume acest program de investitii tocmai pentru continuitatea lui, intr-o proiectie multianuala de investitii, indiferent cine va fi primar in urmatorul mandat", a afirmat Videanu.
Marile proiecte de investitii in Bucuresti nu pot incepe inain