Brand Hunedoara! Construiti judetului o imagine, asociati-i un nume, o poveste. Promovati-l! Povestiti istorii frumoase, de succes, si daca ele nu exista, inventati-le. Turistii straini au nevoie de ele. Asa, fiecare hunedorean va raspunde mai usor la intrebarea: De unde esti?
Orice delegatie care calca orasele hunedorene stie atat de putine lucruri despre meleagurile pe care se afla, ca te apuca jena sa mai si intrebi. Iti vor raspunde cu totii ca au auzit ceva despre Dracula, personaj care a ajuns cel mai puternic brand romanesc. Ideea pe care s-a mers de la revolutie incoace se poate sintetiza intr-un singur cuvant: ciupeala.
Multe din "initiativele" de promovare de dupa '89 au in comun micul furtisag, chiar daca acesta s-a manifestat prin plata unor fluturasi de izbeliste platiti regeste din bugetele locale sau carti si albume editate pe bani grei la tipografiile potentatilor.
In ambele cazuri lipseste gandirea pe termen lung si in ambele cazuri se merge pe ideea "sa dau lovitura acum, pana se poate, dupa aceea - potopul". Diferenta intre ele sta doar in suma invartita. Algoritmul este acelasi. Incet autoritatile incep sa se trezeasca si realizeaza ca sumele alocate " specialistilor " in promovare locala nu sunt decat banii aruncati pe apa Sambetei.
Acum intervin adevaratii specialisti care, dupa o munca titanica, reusesc sa obtina un brand al locului. Este un proces greoi, care costa si se deruleaza pe termen lung. A conduce un oras este cam acelasi lucru cu gospodarirea unei afaceri. Un oras renumit atrage investitori si vizitatori, isi vinde mai bine produsele, apartamentele si terenurile sunt mai scumpe.
Totul este, spun specialistii, sa ai un brand pozitiv. Un brand de localitate presupune o asociere a locului cu o imagine clara si cateva cuvint