Cand au lansat, la inceputul lunii noiembrie, marca de vin Prahova Estate, moldovenii de la Mold Vin (care detin si faimoasa podgorie basarabeana Purcari) stiau ca nu doar produsele concurentei le-ar putea ameninta succesul sperat. La Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) se afla deja o cerere de anulare a marcii abia lansate, asa ca afacerea putea porni cu stangul. Toate investitiile de marketing, de la conceperea etichetei si pana la cheltuielile de publicitate, estimate la
Cand au lansat, la inceputul lunii noiembrie, marca de vin Prahova Estate, moldovenii de la Mold Vin (care detin si faimoasa podgorie basarabeana Purcari) stiau ca nu doar produsele concurentei le-ar putea ameninta succesul sperat. La Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) se afla deja o cerere de anulare a marcii abia lansate, asa ca afacerea putea porni cu stangul. Toate investitiile de marketing, de la conceperea etichetei si pana la cheltuielile de publicitate, estimate la 150 de mii de euro, se puteau duce pe apa Sambetei. Fara sa mai vorbim de cheltuielile pentru eventuala rebrandare.
“Am cerut anularea marcii Prahova Estate pentru ca produce confuzie in randul consumatorilor. Noi detinem de mult timp marca Prahova Valley si suntem hotarati sa mergem si in justitie pentru a ne face dreptate”, afirma Mihai Chitic, director comercial al producatorului Cramele Halewood, ce apartine unui mare distribuitor de vinuri si produse alcoolice din Marea Britanie. Potrivit lui Chitic, brandul Prahova Valley, proprietatea Cramelor Halewood, este inregistrat in Europa, Canada, SUA si Rusia si a generat zeci de milioane de euro venituri atat din exporturi, cat si din vanzarile de pe plan intern. Compania britanica a ales brandul Prahova Valley in urma unui studiu de piata. Din 110 cuvinte si sintagme, un grup de consumato