Principala atractie in sectorul comercial ramane, si pentru 2006, dezvoltarea relatiilor cu bancile si cu marii retaileri care doresc sa-si extinda afacerile din Romania.
Bataia se da, in continuare, pe zonele ultracentrale, unde ofertele putine salta pretul.
Potrivit specialistilor companiei imobiliare Regatta, printre cele mai active in dezvoltare au fost in acest an bancile, companiile de asigurari, retelele de farmacii, showroom-urile auto si firmele IT&C, in cautarea unei locatii potrivite pentru a-si deschide o reprezentanta. Acestea sunt afaceri care trebuie sa fie vizibile si sa aiba contact direct cu clientii. Cererea de spatii comerciale depaseste insa oferta, iar fenomenul poate fi explicat prin lipsa noilor constructii pe artere precum Bd. Magheru.
"Din aceasta cauza, chiriile se pastreaza la un nivel ridicat, cu posibilitatea unei usoare cresteri. In zonele centrale si ultracentrale, preturile variaza intre 40-100 euro/mp, in cele mediu-centrale intre 20-30 euro/mp, iar in cartiere intre 10-15 euro/mp. Pentru centrele comerciale, chiriile sunt intre 50-150 euro. Pentru mall-uri, spatii comerciale clasice, localizate in zone cu trafic intens si spatii comerciale localizate central si ultracentral, preturile cresc usor", a declarat Costel Alecu, directorul departamentului Spatii Industriale&Retail din compania imobiliara Regatta.
Sudul Capitalei, atractie in crestere
Unul dintre cele mai importante sectoare comerciale, mall-urile si galeriile comerciale, devin din ce in ce mai interesante, deoarece tipurile de afaceri occidentale vin si-n Romania, apreciaza specialistii imobiliari. "Sectorul centrelor comerciale si al mall-urilor nu este insa foarte bine reprezentat pe harta Bucurestiului, numarul unitatilor deja deschise sau aproape de inaugurare fiind departe de a satisface potentialul pietei in comparatie cu