Colecţia de poezie tînără a recent relansatei edituri Cartea Românească, după preluarea ei de către Polirom, se vrea, de fapt, corespondenta în poezie a colecţiei EgoProză. Formula editorială ,carte plus CD" este o strategie de marketing marca Polirom menită să sporească pe cît posibil audienţa poeziei. Rămâne de văzut ce vor face acum editurile Vinea şi Pontica, cele care i-au debutat pe majoritatea tinerilor poeţi acum publicaţi sau care îşi aşteaptă rîndul la mult mai atrăgătoarea Carte Românească. Una peste alta, iată că tot Polirom e cea care le dă o şansă editorială reală poeţilor tineri cărora acum, cînd orice alibi editorial (tiraj, distribuţie, promovare) e înlăturat, nu le mai rămâne decât să scrie bine. Primii tineri beneficiari ai acestui credit de marketing sînt Răzvan Ţupa, Claudiu Komartin, Elena Vlădăreanu şi Dan Sociu.
Răzvan Ţupa a debutat cu un volum, Fetiş (Editura Semne, 2001), bine primit de critică, iar agreabila lui prezenţă, deopotrivă publică şi publicistică, i-a asigurat în timp o simpatie de care nu se bucură prea mulţi dintre colegii săi de generaţie. La debut, poezia lui făcea figură aparte prin luciditatea cu care era elaborată dar al cărui discurs predominant ireferenţial, dincolo de momentele de virtuozitate, aliena în bună măsură comunicarea cu cititorul. Poetul spunea atunci, într-un mic text de deschidere, că a şters ,tot ce era adăugat de dragul unei înţelegeri aproximative". Nici acest volum nu e scutit de un intro programatic. Amintind de eficacitatea cu care îşi lansează mesajele discursul publicitar, Răzvan Ţupa ne avertizează că ,demersul propus în corpuri româneşti vizează conştientizarea publicului cu privire la posibilităţile care se deschid comunicării interpersonale în condiţiile în care sînt depăşite limitele impuse între literatura cultă şi literatura de consum." Cîteva rînduri mai jos, după exemplul