Cei doi parlamentari PSD au mosit, in 2003, un contract care spoliaza bugetul Metrorex. Unul era ministru al transporturilor, celalalt sindicalist docil
Cei doi parlamentari PSD au mosit, in 2003, un contract care spoliaza bugetul Metrorex. Unul era ministru al transporturilor, celalalt sindicalist docil
De ieri, o jumatate de milion de bucuresteni, care circula regulat cu metroul, suporta calvarul grevei impuse de sindicalistul-parlamentar Ion Radoi. Alte sute de mii de oameni sufera din cauza blocajelor din transportul rutier, accentuate de ?inghetarea? metroului.
Principala revendicare a sindicalistilor este marirea salariilor. Administratia spune insa ca nu are bani. Si e sustinuta de argumente: Metrorex inregistreaza pierderi catastrofale si din cauza unui contract mostenit de pe timpul guvernului Nastase. E vorba despre 240 de milioane de euro oferiti fara licitatie unei firme franceze, in 2003, in timpul vizitei lui Ion Iliescu la Paris. Pionul principal al afacerii a fost Miron Mitrea, in calitatea sa de ministru al transporturilor.
Suma din contract a fost contestata vehement, la momentul respectiv, de opozitia politica, prin vocea liberalilor. Sindicalistul-baron Ion Radoi, posesorul unei averi de invidiat, a tacut insa chitic! Explicatia e simpla: acesta era deputat PSD, coleg de partid cu Mitrea, iar sindicatul controlat de el derula afaceri extrem de profitabile cu Metrorex.
Acum, si Radoi, si Mitrea si-au adus aminte de contract si dau vina unul pe altul.
Portretul oamenilor de la metrou, in trei versiuni
Metroul bucurestean are 5.500 de angajati, care pot fi impartiti in trei categorii: sindicalistii condusi de Ion Radoi (peste 90a din numarul total), cei care il au drept lider pe Nicolae Duralia (nesemnificativi ca procent - 25 de oameni) si ?fricosii?, cum ii numeste breasla, cei care nu s-au al