Daca va intrebati ce se mai intimpla cu sculptura romaneasca contemporana, monumentalitatea organica a volumelor este raspunsul pe care-l da Raluca Ungureanu. Aceasta este una dintre directiile clar conturate si de artisti precum Marius Leonte, Horia Bojin, Maxim Dumitras. Se pare ca Raluca Ungureanu poate modela si sculpta orice, atunci cind isi insuseste afectiv acel lucru. Anumite cuvinte si concepte sint transpuse in volume cu o usurinta de interpretare ca si cum sculptura ar fi o limba vorbita. Organicul formelor ce zac in interiorul unui concept primeste o expresie volumetrica personala neimaginata. Cum altfel poate cineva sa sculpteze tridimensional un peisaj, o padure?
Remember the time (the story), expozitia Ralucai Ungureanu de la Anaid Art Gallery, este o modelare metaforica a arborelui genealogic al artistei. Padurea modelata de artista contine povestea intortocheata a istoriei familiei sale. Ramificatiile acesteia sint localizate geografic in padurea Voronet. Povestea acestei paduri a fost transmisa de la o generatie la alta, odata cu mostenirea proprietatii acesteia. Amintirile, padurea si satul Voronet sint cele trei repere in jurul carora povestea materializata in Remember the time (the story) devine arta.
Neobisnuita este transpunerea in limbaj sculptural a genului peisajului ce a nascut curente si stiluri cu precadere in pictura. Formele organice ale trunchiurilor si ramurile copacilor sint in reprezentarea artistei asemanatoare unor butaforii de teatru de papusi. Volumele copacilor si picturile naive care-i decoreaza au ca rezultat o sculptura cu continut de seva picturala.
Peisajul padurii se construieste ca o retea modulara de volume. O asemenea piesa contine trei copaci, iar ansamblul sculptural cuprinde sapte piese de acest fel, formind, prin urmare, un total de 21 de copaci. Pictati in culori aprinse, fiecare co