- Comentariu - nr. 227 / 17 Noiembrie, 2005 Aproape zilnic, prin mass-media ni se atrage atentia asupra drepturilor pe care le avem noi, consumatorii, prevazute in acte normative imbunatatite, dar nu destul de severe pentru cei care pun in vanzare produse alterate, cu termenul de valabilitate expirat, contrafacute sau cu defecte de fabricatie. Certificatul de calitate ar trebui sa fie indiciul si garantul care sa ne determine sa alegem de pe piata un produs sau un serviciu bun. Din estimarile facute, doar 1 % din societatile comerciale viabile, care functioneaza efectiv, au certificat de calitate. Din pacate, majoritatea firmelor romanesti si multe dintre cele straine sunt preocupate, in primul rand, sa vanda cat mai mult, sa obtina un profit tot mai mare, lasand pe planul al doilea sau neglijand complet calitatea serviciilor si produselor oferite consumatorilor. Suntem convinsi ca multi dintre noi nu o data am trecut cu vederea sfidarea furnizorilor de servicii, de produse de cea mai proasta calitate, care ne-au pus viata in pericol sau ne-au "furat bani din buzunar". De ce ne lasam inselati sau renuntam la a pretinde despagubiri sau recuperarea sumelor platite pentru un serviciu sau un produs de proasta calitate? Pentru ca birocratia, generalizata in Romania, te face sa renunti la drepturile tale de consumator, pentru ca se mizeaza pe faptul ca tot nu rezolvi nimic cu toate ca ai dreptate. Trebuie sa pierzi timp cu depunerea reclamatiei la OJPC, sa astepti verificarea produsului, sa dai explicatii, nu in putine cazuri sa suporti insultele patronului de magazin care "iti demonstreaza in stil agresiv ca nu el este de vina, ca producatorul care, de multe ori, nu se stie din ce tara e", si astfel, ne lasam pagubiti, inselati pe banii nostri, cumparand produse industriale de proasta calitate sau cu defecte, produse alimentare cu termenul depasit (din cauza ca pe amba