Centrul Roman de Afaceri "Marea Neagra", din Mangalia, a gazduit seminarul cu tema "Sprijinirea IMM in dezvoltarea afacerilor - Un caz de succes: franciza. Finantarea debutului in afaceri". Intalnirea a fost organizata de Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti in colaborare cu Fundatia Konrad Adenauer din Germania. Reprezentantii fundatiei germane au precizat faptul ca s-a optat pentru atragerea IMM-urilor in acest gen de afaceri, deoarece au posibilitatea sa creeze multe locuri de munca, mentin un mediu concurential si contribuie, astfel, la formarea unei economii stabile. In cadrul discutiilor s-a punctat faptul ca in ultimii ani, Comisia Europeana si statele membre s-au aratat interesate sa sprijine si sa promoveze IMM-urile. In acelasi timp, s-a facut precizarea ca 99% dintre intreprinderile UE sunt IMM-uri. Laura Ion, presedintele Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania, a declarat ca sansele ca o astfel de afacere sa aiba succes sunt foarte mari. "Afacerea implica un francizor si un francizat care opereaza sub aceeasi marca, ramanand, insa, independenti din punct de vedere juridic. Avantajele afacerii in franciza sunt numeroase. Pe de o parte, francizatul poate incepe o afacere in care nu are nici un fel de experienta. Se poate orienta catre orice domeniu, avand, astfel o arie larga de extindere a activitatii. Pe de alta parte, francizorul se poate dezvolta mult mai repede, iar costurile sunt foarte mici. Si clientul are de castigat, deoarece are acces la produse ce au calitate uniforma. Nu in ultimul rand, economia are de castigat, intrucat aceste afaceri sunt serioase, opereaza dupa proceduri bine definite. De asemenea, sistemul de plati este foarte bine reglementat, deoarece o franciza nu se poate face la negru, ci doar la vedere", a declarat presedintele ARFR. In tara noastra, in 2004, taxa de intrare platita pentru aderarea la retelele