Conceptul de hipermarket, dezvoltat în America, are o puternicã aderenţã şi pe piaţa româneascã. Marile lanţuri europene au deschis deja magazine în toatã ţara şi sunt în extindere. În acelaşi timp, românii preferã încã sã cumpere cele necesare de la minimarketul din colţ.
Cele mai mari avantaje într-o astfel de afacere sunt oferta complexã, poziţionarea într-un vad comercial şi un program de funcţionare cât mai extins. Deşi hipermarketurile de tipul Metro, Selgros sau Carrefour au un astfel de program, iar preţurile sunt relativ mici, supermarketurile şi minimarketurile au avantajul de a fi poziţionate într-o zonã mult mai aglomeratã, clientul nefiind nevoit sã se deplaseze pânã la hipermarketurile situate, de regulã, în afara oraşului.
Selgros, mai rentabil
"Deşi ne aflãm în afara oraşului, clienţii vin. Mai ales cã aici pot gãsi o gamã foarte variatã de produse, din care pot alege, la preţuri accesibile. Mai mult, Selgros organizeazã la fiecare douã sãptãmâni campanii noi şi, ceea ce ne caracte rizeazã pe noi, vânzãri promoţionale în parcare, lucru care a atras clienţii şi a avut un impact pozitiv. Pot sã spun cã ne deosebim de alte magazine de acest gen prin curãţenie şi preţ. În rest, clientul decide ce va cumpãra. Încercãm sã mulţumim toţi clienţii, sã asigurãm produse pentru toate gusturile, dar vor exista întotdeauna şi clienţi nemulţumiţi, la fel ca în oricare alt domeniu", ne-a mãrturisit unul dintre şefii de departament de la Selgros.
Hipermarketul Metro se aseamãnã foarte mult, din toate punctele de vedere, cu Selgros, singura diferenţã majorã fiind poziţionarea lor în zone diferite.
De ce megamarket?
În primul rând, este foarte importantã uşurinţa cu care te poţi plimba printre toate raioanele magazinului, utilizând cãrucioarele, care sunt primele obiecte de care te "loveşti" o datã intrat într-un magazin de o asemene