Contractul de mentenanta a ramelor de metrou, incheiat intre Metrorex si compania franceza Alstom la sfarsitul anului 2003, va fi renegociat, a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre.
"Clauzele dezavantajoase pe care le-am gasit in acest contract m-au determinat sa incep renegocierea acestuia. Nu vreau sa comentez acum cu privire la clauzele care vor fi renegociate", a mai spus Dobre, citat de Mediafax. Contractul incheiat in 2003, cu o durata de 15 ani si o valoare de 239,7 milioane de euro, prevede intretinerea celor 320 de vagoane ale Metrorex. Dobre a precizat ca vor fi renegociate si alte contracte.
"In acest minister sunt foarte multe contracte incheiate dupa anul 2000, cu clauze dezavantajoase pentru firme, iar unele dintre ele pentru Romania", a precizat Dobre.
Potrivit Alstom, insa, daca activitatea de mentenanta nu ar fi fost externalizata si Metrorex ar fi pastrat aceeasi structura de costuri - aproximativ 80% salarii si doar 20% pentru activitati precum achizitii de piese, investitii, utilitati, intretinere echipamente - la nivelul anului 2005 intreaga flota de material rulant Astra (care reprezinta 75% din flota Metrorex) ar fi reprezentat un pericol major pentru siguranta calatorilor.
Contractul de mentenanta a ramelor de metrou, incheiat intre Metrorex si compania franceza Alstom la sfarsitul anului 2003, va fi renegociat, a declarat, ieri, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre.
"Clauzele dezavantajoase pe care le-am gasit in acest contract m-au determinat sa incep renegocierea acestuia. Nu vreau sa comentez acum cu privire la clauzele care vor fi renegociate", a mai spus Dobre, citat de Mediafax. Contractul incheiat in 2003, cu o durata de 15 ani si o valoare de 239,7 milioane de euro