Horia Alexandrescu a scos o noua publicatie, Independent, nu inainte de realizarea unui amplu studiu de marketing. Horia Alexandrescu a scos o noua publicatie, "Independent", nu inainte de realizarea unui amplu studiu de marketing. Ca atare, saptamanalul se adreseaza problemelor de zi cu zi ale cetatenilor si raspunde unui orizont larg de asteptari.
Jurnalul National: Pentru o perioada ati pus in paranteza presa si, cand ne asteptam mai putin, ati revenit cu saptamanalul Independent⦠Horia Alexandrescu: Era si o nisa pe piata, nu exista un saptamanal generalist, iar experienta in zona saptamanalului nu-mi lipseste... Pe de alta parte, am preferat o publicatie mai linistita, de week-end, altfel de presa, care sa-mi dea si mie ragazul sa ma odihnesc. Sunt la o varsta la care vreau sa incep usor, usor, sa ma retrag la odihna, la familie, s.a.m.d.
Si conceptul are in vedere tot ideea de familie⦠Conceptul e facut pe un studiu de piata, care pe mine m-a surprins. A durat cateva luni pana la terminarea lui. M-a surprins, pentru ca temele cerute de populatie pentru un saptamanal generalist contraziceau total ceea ce se face in presa si imaginea care s-a conturat pana acum. Sunt cu totul altele prioritatile temelor pentru public. Este absolut surprinzator sa constati ca pe locul intai e sanatatea. Oamenii sunt preocupati de problemele lor. In cadrul studiului exista intrebari referitoare la "ce teme credeti ca ar fi necesare pentru un saptamanal generalist" si "care ar fi profilul unui saptamanal". In ambele cazuri, zona politica, zona economica, zonele rigide se aflau pe locul zece in interesul populatiei. La profilul unei noi publicatii, 51% vor sanatate, apoi sfaturi practice pentru gospodarie, programe tv, sport, vedete, muzica, turism etc. Paradoxal, toata lumea se inghesuie pe politica si noi ne miram de ce nu sunt tiraje. Dovada ca era nevoie