Cei 5.500 de angajati de la metrou au fost miercuri si joi in greva, timp de 12 ore zilnic. Ei au cerut ca salariile sa le creasca cu 23 la suta, deoarece salariul lor mediu brut e de 8,6 milioane de lei, dupa cum au declarat liderii sindicali. Ulterior, s-a dovedit ca acest salariu nu include si sporurile - de lucru in subteran, de vechime, de noapte: "Salariile sunt in conformitate cu bugetul aprobat, iar venitul brut mediu al angajatilor, adica salariul plus multe sporuri, este de 16,2 milioane de lei", a spus Liviu Soava, director general Metrorex. Angajatii de aici au primit ultima majorare salariala, anul trecut, de 17 la suta, iar salariile lor vor mai creste, insa in 2006: "Nu putem acorda in acest an cresteri deoarece nu sunt prevazute astfel de sume in bugetul pe 2005, dar vor fi acordate majorari salariale in 2006", a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Regia Metrorex si Ministerul Transporturilor au considerat ilegala greva, deoarece cresterea salariilor se poate realiza doar prin adoptarea unui act normativ: "Bugetul de venituri si cheltuieli al regiei este deja reglementat. In consecinta, am considerat ca greva este ilegala si de aceea am cerut instantei sa se pronunte in acest caz", a spus Liviu Soava, directorul Metrorex. Instanta a decis ca greva lor e ilegala, iar angajatii au trebuit sa revina la lucru. Daca sentinta era in favoarea sindicalistilor, ministerul ar fi negociat doar asupra conditiilor de munca si a contractului colectiv de munca, care nu mai e in vigoare.
Pagube de 2,5 miliarde de lei
In fiecare zi de greva la metrou, administratia a inregistrat pierderi intre 1 si 1,3 miliarde de lei: "Se cifreaza la circa 1 si 1,3 miliarde de lei vechi pe zi. Nu prea avem cum sa-i recuperam. Acestea sunt pierderile si cu asta basta. Calatorii nu i-am transportat, ca atare banii