Intrucit consumatorii moderni sint tot mai greu de atins prin mesaje publicitare traditionale, agentiile de publicitate romanesti incearca sa se specializeze pe anumite segmente. 141 este prima agentie din tara care a creat un departament de trade marketing. Doru Rusanescu, trade marketing manager al companiei, a explicat pentru „Cotidianul" care sint ultimele tendinte.
Rep: Sinteti primul trade marketing manager din cadrul unei agentii de publicitate din tara. Practic, cu ce se va ocupa acest nou departament?
Doru Rusanescu: Rolul unui departament de trade marketing in cadrul unei agentii de publicitate este de a dezvolta strategii si programe de comunicare la punctul de vinzare, atit cu consumatorul, cit si cu clientul (proprietarul magazinului de exemplu) si vinzatorul.
Echipa de trade functioneaza atit ca suport si expertiza pentru echipele de account pe diverse branduri, cit si autonom, in relatie directa cu clientul si cu departamentele de creatie si productie ale agentiei.
Ne ocupam atit de dezvoltarea unor materiale clasice: postere, etichete de pret, cit si de inovatie in materialele de comunicare la punctul de vinzare, media in-store, programe de activare si loializare pentru consumatori, clienti si vinzatori, design de retail, branding in retail si multe altele.
Intilnire cu banii
Rep: Care este viziunea dvs. cu privire la importanta trade marketingului in cadrul mixului de marketing?
Doru Rusanescu: Trade-ul (punctul de vinzare) este ultimul punct de interactiune cu consumatorul inaintea deciziei de cumparare, iar trade marketingul serveste ultimii pasi ai planului de marketing. Este singurul mod de comunicare in punctul de intilnire dintre produse, consumatori si banii pentru cumparaturi.
Unde gasesti consumatorii
Rep: Cum se poate construi un brand pr