Si talentata, si frumoasa, si unguroaica, si romanca (prin nastere), si actrita de teatru si de film... E mult pentru o singura femeie? Dintr-o tanara speranta a devenit fulgerator o confirmare: Imola Kezdi.
Regizorul de film Ioan Carmazan spune ca Imola e "una dintre cele mai interesante actrite de film, o combinatie intre Meryl Streep si Nicole Kidman", regizorul de teatru Tompa Gabor o recomanda drept o mare actrita de teatru.
MEFISTO FEMININ. Intr-unul dintre ultimele sale spectacole de pe scena Teatrului Maghiar de Stat din Cluj, "Tragica istorie a doctorului Faust", de Christopher Marlowe, in versiunea scenica a lui Mihai Maniutiu, Imola il intruchipeaza pe Mefisto. Un rol fascinant atat pentru ea, cat si pentru public si critica de specialitate. Elogiile n-au incetat sa apara: "Forta, fragilitate, farmec transmite Kezdi Imola in Mefisto" - Ludmila Patlanjoglu. "Mefisto ia chipul unei femei frumoase (mobila si lunecoasa, pliata bine pe rol, Kezdi Imola" - Ion Muresan. "Kezdi Imola si Bogdan Zsolt ne dau si aici dimensiunea consistenta a performantei unui joc de mare complexitate, desfasurat cu precizia ceasornicului neinfluentat de puteri oculte, cu o impresionanta mobilitate a expresiei mimice si corporale sau cu rafinate disimulari si surprinzatoare dezlantuiri temperamentale, in care ingerul si demonul, omul si animalul coexista si se identifica fara putinta de a-i separa" - Ion Parhon. Paradoxal, Imola n-a luat (inca) un premiu UNITER pentru acest rol, ci pentru Leea, din "Flacara alba, flacara neagra" (Dybbuk).
DAT SI DATE. Daca Nutu Carmazan a comparat-o cu doua mari actrite de film, imi permit s-o aseman cu doua la fel de mari actrite care au facut sali pline in anii â80. Imola are sensibilitatea si ingenuitatea Marianei Buruiana (v-o mai amintiti in rolul Ofelia din "Hamlet"-ul lui Tocilescu?) si forta dublata de o inefabila carisma