Gabriel Resources a lansat in Romania o campanie de presa, ce include TV, presa scrisa, panotaj si un website, al carei scop este asigurarea unei intelegeri mai complete si mai exacte a beneficiilor pe care le poate aduce realizarea proiectului minier de la Rosia Montana. "Timp de mai multi ani, discursul public despre subiectul Rosia Montana a fost un monolog, condus de grupuri care se opun din rasputeri proiectului", a spus Alan R. Hill, directorul general al companiei. Primul spot din seria de reclame TV, transmis vineri, a prezentat telespectatorilor realitatile de la Rosia Montana: ape rosii cu continut nociv, peisaje aride, locuri parasite, case in paragina. Aceste imagini au fost alaturate mesajelor grupurilor de opozanti care vorbesc despre Rosia ca fiind un taram idilic, unde gasesti o natura salbatica de o frumusete rara. Campania reprezinta un semnal de alarma si in acelasi timp, un apel la actiune pentru imbunatatirea conditiilor de mediu, a conditiilor sociale si economice din Rosia Montana. "Retorica grupurilor de opozanti este complet diferita fata de realitatea existenta la Rosia Montana", a spus Richard Young, director financiar al companiei Gabriel Resources, cu ocazia prezentarii in avanpremiera a campaniei pentru reprezentantii mass-media din Bucuresti.
Situatie critica la Rosia Montana
Oamenii de la Rosia Montana se confrunta in acest moment cu serioase probleme ale mediului, cauzate de tehnicile de exploatare utilizate anterior, si cu o rata a somajului de 50%, care va creste la 90% in momentul in care exploatarea miniera de stat se va inchide. In loc sa pretindem ca nu exista probleme spinoase la Rosia Montana, noi credem ca este important sa le constientizam si sa le abordam intr-un mod eficient. Proiectul Gabriel Resources va avea ca rezultat imbunatatirea calitatii mediului si ofera o oportunitate economica reala in