Piata auto din Europa Centrala si de Est (ECE) a avut, in ultima vreme, o evolutie destul de diferita de cea din partea occidentala a continentului. Dupa o perioada in care vanzarile din vest scadeau de la o luna la alta, iar estul se mandrea cu numarul mare de masini comercializate, iata ca acum miscarea indicatorilor e tocmai pe dos.
In primele noua luni din 2005, in cele 15 state vestice ale UE vanzarile au crescut cu 0,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, in est, piata a scazut cu 0,85%.
Marcile cu cele mai bune vanzari din regiune raman, in ordine, Skoda, Dacia, Renault si Volkswagen, cehii aflandu-se inca la mare distanta in fata concurentei. Cu toate acestea, este extrem de interesant de observat ca modelul Logan produs la Pitesti a reusit sa devina in acest an best-sellerul regiunii, detronand modelul Fabia produs la Mlada Boleslav.
In primele noua luni ale lui 2005 au fost comercializate in statele ECE 71.549 de Loganuri, cu 5.633 mai multe decat Fabia. Daca privim si procentele de crestere ale modelului romanesc, ne poate lua ameteala: Logan a crescut cu 1.441,7% fata de anul precedent, in timp ce Fabia a inregistrat un recul de 14,3%.
Pe pozitia a treia in topul modelelor se mentine Skoda Octavia, cu 39.585 unitati, urmata de surpriza Opel Astra si de Renault Megane.
Vanzarile de autoturisme in statele ECE (ian.-sept. 2005)
Tara Unitati Evolutie 2005/2004 (%)
Polonia 184.286 -27,9
Romania 157.389 +60,1
Ungaria 144.887 -3,5
Cehia 111.812 +6
Slovenia 48.231 -4,1
Slovacia 44.560 0
Estonia 15.031 +18,8
Letonia 11.850 +46,7
Lituania 7.730 +12,5
Citeste articolul integral in BaniiNostri
Piata auto din Europa Centrala si de Est (ECE) a avut, in ultima vreme, o evolutie destul de diferita de cea din partea occ