Informatiile au fost prezentate luni seara, in sedinta publica organizata de beneficiar, CNADR, in sala de sedinte a Prefecturii Constanta. Reprezentantii ONG-urilor de mediu, un grup de localnici si un primar de comuna au fost informati ca autostrada, care va avea o lungime de 52,1 kilometri, va traversa judetul trecand pe langa Cernavoda si oprindu-se la Constanta. Magistrala nu va ajunge insa in oras, pentru ca va da peste Centura ocolitoare a municipiului Constanta, avand ca punct final Poarta 9 a Portului Constanta Sud-Agigea.
Investitia va fi costisitoare. Spre deosebire de zona de campie a Baraganului, Dobrogea are diferente mari de nivel, terenuri accidentate si mai ales vestigii arheologice care trebuie protejate. ?Va trebui sa se incerce respectarea zonelor de interes special pentru mediu, cum sunt rezervatia botanica Valul lui Traian si situl arheologic cu acelasi nume?, este de parere Victor Urdea. Proiectantul a prevazut pentru cele doua subtronsoane cate 21 de poduri si pasaje. Nu sunt uitate, din loc in loc, benzinariile, locurile de parcare, restaurantele si cabinele telefonice.
Localnicii sunt nemultumiti
Cand oamenii din sala si-au dat seama ca au venit practic degeaba la dezbatere, a izbucnit un adevarat scandal. ?Noi nu suntem oameni de afaceri sa speculam unde am putea sa ne dezvoltam afacerile pe autostrada. aia si-au aranjat de mult ploile. Noi am venit sa ne spuna cat vom primi daca vom fi expropiati?, a spus un localnic din comuna Cumpana. Nu au primit niciun raspuns, ci doar recomandarea sa vorbeasca in 2006 cu constructorul care va fi desemnat sa execute autostrada.
Primarul comunei Cumpana, Marian Giju, a cerut beneficiarului si proiectantilor sa stie daca terenurile care vor fi afectate de organizarile de santier vor fi readuse la starea initiala. ?Prin comuna trece si Canalul Dunare-Marea Neagra si