Licitatia pentru vanzarea liniei de cale ferata ingusta a fostului trenulet din Muntii Apuseni, cu-noscut sub numele de "Mocanita", a fost suspendata de instanta la cererea Societatii de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF), care trebuia sa cedeze linia in contul unei datorii de 78 de miliarde lei pe care o avea la "Tunele" Brasov.
Conducerea acestei firme ceruse vanzarea prin executor judecatoresc si licitatia trebuia sa aiba loc luni, 21 noiembrie 2005, insa SAAF a cerut suspendarea procedurii.
Licitatia ar fi fost oricum suspendata de catre directorul Directiei pentru Cultura, Culte si Patrimoniu Cultural National Alba, Gabriel Rustoiu, care s-a deplasat special pentru aceasta la Campeni, locul unde urma sa aiba loc vanzarea. El ar fi cerut oricum stoparea licitatiei pentru ca linia ferata este in proces de clasare ca monument istoric.
Practic, din aceasta cauza, chiar daca cineva o cumpara, nu o mai poate dezmembra si vinde la fier vechi.
De altfel, se pare ca aceasta era si intentia celor care doreau sa recupereze datoriile. Statul are in acest caz drept de preemtiune, adica este primul care poate achizitiona linia de cale ferata ingusta, de aceea intitutiile de stat trebuiau anuntate de licitatie. Si aici, insa, s-a strecurat un viciu de procedura.
Statul a fost anuntat de licitatie pe adresa Prefecturii, numai ca, in cazul monumentelor istorice, statul este reprezentat de Ministerul Culturii si Cultelor.
Linia fusese scoasa la licitatie pentru suma de 15,6 miliarde lei, iar licitatia era programata la biroul executorului Augustin Sav din Campeni. Autoritatile, in frunte cu presedintele Consiliului Judetean, Ion Dumitrel, s-au opus vanzarii "Mocanitei" la fier vechi intrucat exista un proiect de repunere in circulatie in