Unul dintre cele mai populare modele de la Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta a fost conceptul Mazda Sassou, un concept ce arata lumii viitorul marcii Mazda in designul clasei B. Povestea realizarii acestui proiect, la care au fost implicati designeri din 5 tari, sub indrumarea lui Peter Birtwhistle, designer-sef la Centrul de Cercetare si Dezvoltare Mazda Europa, este la fel de interesanta ca insusi conceptul. Acum Mazda Motor Europe prezinta povestea din spatele acestui concept, inclusiv schite si poze in exclusivitate.
"Sassou trebuia sa fie o masina usoara din clasa B, sa atraga tinerii si clientii ce-si cumpara pentru prima data o masina. Asa ca ne-am apucat imediat sa desenam exteriorul", a spus Peter Birtwhistle. "In paralel, intreaga echipa - inclusiv designerii de interior si echipa ce se ocupa de culori si materiale - a participat la un brainstorming impreuna cu echipa responsabila cu tendintele in domeniu, pentru a identifica ce ar cumpara tinerii. Am ajuns la cateva rezultate: conceptul de iluminare Mazda Alive, cheia cu USB cu acces la hard discul din interior. Apoi fiecare grup a inceput sa lucreze separat la schite de design despre cum ar arata aceste optiuni in realitate."
Primele schite de exterior au fost facute de Luca Zollino, designerul responsabil de proiectul Sassou, impreuna cu Peter Birtwhistle si Moray Callum, Executive Officer si General Manager la Mazda Motor Corporation, Divizia Design. Echipa l-a inclus si pe Masanori Minamisawa, Mazda Assistant Chief Designer, de la Centrul de Cercetare si Dezvoltare din Oberursel, Germania. Liniile de design ce se desprind din schitele sale - mai ales acoperisul de sticla - au fost cu succes transferate in versiunea finala a masinii. Cu toate acestea, in acest punct, munca de transformare a schitelor in realitate de-abia incepuse.
Designul exterior
Primul