Companiile de outdoor, publicitarii si autoritatile si-au dat mana pentru a face ordine in haosul publicitar din Bucuresti. Presa a mai auzit acest discurs si cu alte ocazii. Si il va mai auzi, atat timp cat ghilotina Uniunii Europene sta deasupra panourilor.
Un déjà-vu - asa ar putea fi sintetizat discursul comun al industriei de publicitate si al Primariei Capitalei de saptamana trecuta, cand cei implicati au anuntat ca vor sa faca ordine in publicitatea stradala din Bucuresti. Sunt deja intrate in istorie criticile vehemente ale fostului primar general Traian Basescu la adresa panotajului ilegal.
De atunci lucrurile au mers din ce in ce mai rau, iar outdoor-ul bucurestean a atins un grad de depreciere fara precedent: publicitatea a invadat intersectiile, trotuarele, gardurile, stalpii, blocurile, acoperisurile - pana si cladirile istorice.
Principala cauza pentru care avem sub ochi un asemenea peisaj tine mai degraba de politica decat de auto-reglementare.
Si, din nou, trebuie invocat Traian Basescu, ale carui conflicte cu primariile de sector - controlate de PSD in perioada mandatului sau - au tinut prima pagina a ziarelor, inclusiv cu subiecte legate de problema panotajului stradal: ce nu aproba Primaria Generala, aproba primarul de sector (este vorba despre autorizatiile de constructie si de amplasament a suporturilor publicitare).
Astfel, circul politic, interesele de culise si orgoliile de partid au facut ca, treptat-treptat, Bucurestiul sa ajunga el insusi un circ publicitar.
Dar - dincolo de inestetica urbanistica a acestui peisaj - si eficienta investitiilor in outdoor este pusa sub semnul exclamarii. In toata aceasta aglomeratie, mesajele se dilueaza iar impactul tinde la zero.
„Industria se auto-neutralizeaza", a spus Mihai Ghyka, presedintele IAA Romania (International Adv