Ce face „omul recent“ cind ploua, ninge sau e doar urit si bate vintul rece prin batatura casei sau pe la ferestre? Simplu si ieftin; se uita la televizor. La ce se uita la televizor, dincolo de treburile gospodaresti si dincoace de cele casnico-conjugale este mai greu de articulat intr-o formula precisa si atotcuprinzatoare. De ce? Pentru ca spectatorul de televiziune este nazuros si inconsecvent pe principiul logic al lui „Asa imi place mie!“ Cu toate acestea, studiile de piata si de rating, facute cu metrul si masurate la milimetru (+/-3% marja de eroare) arata cam aceleasi evolutii, tendinte si „gusturi“.
Ca sa vorbim cit mai romaneste posibil. Telenovele, emisiuni informative, emisiuni de divertisment sau transmisiuni sportive, filmele care salveaza orice „meniu“ de program si salariile (mari) ale directorilor de programe, dar si talk-shaw-uri, cu nume mari („Numai cine conteaza in Romania vine la 10 Fix“, atentioneaza ritos romancierul-analist politic si teleast Stelian Tanase), care „circula“ si sint prezente zi de zi pe micul si marele ecran, astfel ca popularitatea sa aduca ceea ce ne dorim cu totii: „Denghi!“. Adica bani, pe limba instructiei universitare a fondatorului fostului partid de guvernamint, care se dovedeste nemultumit ca Banca Mondiala si FMI-ul clasifica pragul de saracie la nivelul unui singur dolar pe zi.
Ceea ce ar contraveni, zice Domnia Sa, necesitatilor de caldura si haine groase ale populatiei autohtone, vizavi de „aia din Africa, cu citeva crengi fac o coliba si mincarea se gaseste mult mai usor decit pe la noi“. Bine si adinc gindita judecata gospodareasca, taman in aceste zile cind educatorii natiunii se dedulcesc la tinjeli salariale si „Metrorex“-istii mai vor 23 % in plus, ca sa fie Sarbatorile de Iarna, alegerile de la FRF – Sandu sau Gica, That's the Question?, ce freamata suplimentar natiunea romana –