Documente:
Studiul complet (.pdf)
(24.11.2005) PDF
Presa locala online este un segment al mass-media in continua expansiune.
Numarul de cititori ai paginilor web ale publicatiilor locale a crescut anul acesta, pina in luna octombrie, cu 16,5 procente fata de anul 2004, conform unui studiu realizat de Atomo Demographic si BBN Advertising.
Potrivit acestui studiu de audienta a presei locale, cititorii presei locale ONLINE constituie un grup cu o miza comerciala extrem de importanta: un sfert dintre ei au venituri de peste 500 de Euro, iar mai mult de 60% au venituri de peste 200 Euro.
Studiul citat, unul dintre putinele realizate in Romania pe acest segment de cititori, arata ca 66% dintre cititorii presei locale ONLINE au absolvit cel putin o facultate, iar 87% au absolvit cel putin liceul.
De asemenea, o concluzie interesanta a studiului este ca numarul cititorilor editiilor online este mai mare decat al celor tiparite.
Dintre cititorii paginilor web ale publicatiilor locale, 13% au functii de conducere (manageri, directori, sefi de departamente), 6-7% au activitati pe cont propriu (patroni etc.), iar 39% sunt salariati cu studii superioare; doar 0,62% sunt someri si 1,12% casnici.
Studiul a fost realizat pe un esantion in care au fost incluse publicatii online selectate din toate regiunile tarii (Transilvania, Moldova, Muntenia, Banat). Au participat 825 de respondenti, vizitatori ai site-urilor publicatiilor online cuprinse in studiu.
Doru Panaitescu, Online Sales Manager Arbomedia, a declarat pentru Hotnews.ro ca rezultatele studiului pot fi un punct de plecare pentru firmele care cumpara reclama in presa locala online, dar exista posibilitatea ca aceste rezultate sa fie influentate de metodologia cercetarii.
Potrivit declaratiilor lui Panaitesc