Începând de joi, cumpãrãturile online se pot plãti, şi în România, folosind telefonul mobil. Sistemul este implementat de Gegad ePayment BRD-Groupe Société Generale. În acelaşi timp, cumpãrãturile electronice câştigã tot mai mulţi adepţi.
Cele douã companii au lansat joi cel mai nou instrument de platã prin care pun la dispoziţia comercianţilor şi cumpãrãtorilor pe Internet o soluţie care îmbinã avantajele serviciului de e-commerce şi cele ale serviciului de mobile banking. Astfel, orice utilizator care doreşte sã achiziţioneze bunuri sau servicii dintr-un magazin virtual înrolat în sistemul ePayment poate plãti contravaloarea cumpãrãturilor cu ajutorul telefonului mobil, prin intermediul serviciului de Mobile Banking Mobilis. Plãţile online prin intermediul serviciului Mobilis nu sunt limitate ca sumã, iar fraudele sunt excluse, susţin cele douã companii. Soluţia beneficiazã atât de securitatea serviciului de mobile banking Mobilis, cât şi de sistemul ePayment de detectare a fraudelor. Aplicaţia ePayment a fost lansatã pe piaţa româneascã în 15 iulie 2004, iar de atunci la sistemul ePayment s-au înscris peste 250 de comercianţi web. În fiecare lunã, pe site-urile acestora se efectueazã peste 4.500 de tranzacţii.
În prezent, ePayment proceseazã comenzi cu plata prin card bancar (VISA, MasterCard, Diners, JCB, AMEX), transfer bancar, plata la livrare, microplãţi (SMS şi DTMF). BRD-Mobilis este singura soluţie completã pentru e-commerce de pe piaţa româneascã, susţin reprezentanţii bãncii. BRD – Groupe Société Generale a lansat serviciul Mobilis în luna septembrie a anului 2003, în colaborare cu Orange România. Serviciul de mobile banking a cunoscut o dezvoltare comercialã importantã, având la doi ani dupã lansare peste 3.500 de clienţi.
Ionuţ OPREA
Începând de joi, cumpãrãturile online se pot plãti, şi în România, folosind telefonul mobil. S