Compania chineza Lenovo, care a preluat la sfarsitul anului trecut divizia producatoare de PC-uri a concernului IBM pentru 1,25 miliarde de dolari, vizeaza pentru 2006 venituri de 20-25 milioane de euro din activitatile desfasurate in Romania, in crestere cu 20% fata de estimarile pentru acest an.
"De obicei publicam cifrele pentru tot grupul, dar estimarile noastre in anul 2006 cu privire la veniturile din Romania indica in jur de 20-25 milioane de euro, iar pentru acest an cu 20% mai putin", a declarat, cu prilejul lansarii oficiale a companiei pe piata romaneasca, directorul general al Lenovo pentru Europa Centrala si de Est, Johannes Guschlbauer.
Potrivit acestuia, sucursala Lenovo Romania va continua strategia IBM pe piata romaneasca cu privire la portofoliul de clienti mari, dar se va orienta si spre segmentul consumatorilor individuali si cel al companiilor mici si mijlocii.
"Lenovo este orientata mai ales spre segmentul IMM-urilor si cel al consumatorilor individuali, iar IBM are cu preponderenta clienti din zona companiilor mari. Vom continua politica IBM, dar vom face in urmatoarele cinci luni si o evaluare a celorlalte segmente ale pietei. Nu ne vom arunca pe piata fara sa facem o prospectie asupra potentialului acestor tipuri de clienti", a precizat Guschlbauer.
El a adaugat ca trebuie luate in calcul mai multe criterii pentru a lansa produse si pe alte segmente decat cel al companiilor mari, precum potentiali parteneri sau canale de distributie.
La randul sau, directorul general al Lenovo Romania, Diana Munteanu, a mentionat ca strategia pe piata romaneasca va ramane aceeasi si nu vor interveni modificari importante.
"Nu vom schimba linia de produse, nu vom face nici o schimbare in segmentul de piata, vrem in schimb sa atacam mai multe segmente ale pietei. Pe termen lung, vom produce mai multe produse adecvate pentru p