Piata publicitatii online incepe sa ia amploare. Cresterea este valorica, dar si calitativa. Daca in anul 2003 era estimata la 6-800.000 de dolari, pentru anul viitor, companiile mizeaza pe 5 milioane de euro.
Privita in urma cu citiva ani ca un fel de Cenusareasa a publicitatii romanesti, care este inca dominata de televiziune, publicitatea online inregistreaza cresteri semnificative de la an la an. Iar previziunile sint si mai curajoase.
Astfel, potrivit unor estimari ale companiei Neogen, lider regional pe piata serviciilor online, in 2006, piata de profil va atinge 5 milioane de euro, adica in jur de 6 milioane de dolari. Raportat la 2004, cresterea ar fi de aproximativ patru ori. Pentru anul in curs, se estimeaza ca piata de profil va ajunge la aproximativ doua milioane de euro.
„Publicul pe Internet s-a mai stabilizat, piata a devenit mai matura. Estimam ca pentru anul acesta piata va ajunge la doua milioane de euro, in vreme ce pentru 2006 cresterea ar putea ajunge pina la 50%", este de parere Orlando Nicoara, director general in cadrul companiei Net Bridge.
Ce va avea succes
Conform Neogen, cea mai rapida crestere o va inregistra publicitatea orientata contextual, platita pe rezultate, per click. Supraincarcarea spatiilor site-urilor mari cu publicitate va conduce, de asemenea, la un interes crescut pentru site-urile mai mici, cu continut de nisa.
Totodata, blogurile si continutul creat de persoane vor fi tot mai atractive pentru internauti, deci si pentru advertiseri. In schimb, pop-up-ul va disparea de tot, iar bannerul traditional isi va pierde din importanta. „Vor creste formatele de dimensiuni mari, precum si bannerele video", sustine Orlando Nicoara, director in cadrul companiei Net Bridge.
Potrivit acestuia, cumparatorii de spatii publicitare pe Internet se vor orienta to