Fie ca este vorba de organizarea de cursuri la propriile sedii sau de o participare activa la cursurile academice, se simte tot mai mult dorinta agentiilor de publicitate de a se implica in procesul de formare a viitoarei generatii de publicitari.
Ogilvy isi extinde parteneriatul cu SNSPA la nivel international, Leo Burnett infiinteaza Leo Academy, alte agentii precum Graffiti BBDO sau Tempo Advertising sponsorizeaza laboratoare si cursuri de publicitate. Tot mai multi angajati ai agentiilor de publicitate sunt si profesori asociati la diferite facultati sau predau la sediul agentiei.
Daca publicitatea din Romania s-a apropiat intr-un timp relativ scurt de standardele internationale, nu acelasi lucru se poate spune si despre invatamantul in acest domeniu. Totusi, anul acesta, publicitarii s-au gandit mai mult decat altadata si la procesul educational, la necesitatea unei interactiuni mai ferme intre teorie si practica.
Implicare in invatamantul oficial
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group Romania, considera ca industria publicitatii, in momentul de fata, ar putea justifica un interes mult mai mare din partea institutiilor de invatamant:
"Publicitatea e astazi un domeniu in care foarte multi tineri doresc sa intre. Dar nu stiu cum sa o faca, nu stiu incotro sa-si indrepte eforturile, nu stiu ce specializari i-ar putea ajuta sa fie selectati de o agentie.
Lipsesc foarte multe lucruri si consider ca extinderea parteneriatului Ogilvy-SNSPA la nivelul intregii comunitati de marketing si publicitate, prin intermediul IAA, este un pas foarte important in acest domeniu.
Degeaba ne plangem cu totii ca ne este greu sa recrutam, daca nu facem un efort comun pentru pregatirea tinerilor specialisti si daca nu reusim sa cream conditii pentru imbinarea cunostintelor lor teoretice cu realitatile busi