Desi numarul dealerilor de telefonie mobila a crescut constant in ultimii ani, expansiunea acestor retele va mai dura doar 2-3 ani, moment in care piata ar putea ajunge la saturatie. De altfel, Desi numarul dealerilor de telefonie mobila a crescut constant in ultimii ani, expansiunea acestor retele va mai dura doar 2-3 ani, moment in care piata ar putea ajunge la saturatie. De altfel, operatorii de telefonie mobila impun deja conditii din ce in ce mai stricte pentru acordarea autorizatiilor de distributie. In afara de aceste bariere, expansiunea dealerilor va fi franata si de cresterea concurentei din partea magazinelor proprii ale operatorilor de telefonie mobila. "Oamenii au perceptia ca pot obtine mai mult de la un magazin propriu decat de la un dealer. Cresterea numarului de magazine proprii va afecta deci castigurile dealerilor", explica Bogdan Matei, director de vanzari la Germanos.
Romania are cea mai redusa rata de penetrare din regiune
Potentialul de crestere al acestei piete de intermediere este mare, daca tinem cont de faptul ca rata de penetrare a telefoniei mobile din Romania este cea mai scazuta din zona. In plus, majoritatea celor 11,4 milioane (peste 60 la suta) de romani cu telefon mobil sunt utilizatori de cartele preplatite, deci exista loc de crestere a numarului de abonamente lunare, principala sursa de venit pentru dealeri.
Orasele mari, acoperite aproape total
Cele mai bune sanse de dezvoltare le ofera localitatile de dimensiuni mici si medii, intrucat orasele mari sunt acoperite deja in proportie de 90 de procente. "Problema este ca, desi sunt orase mici, chiriile spatiilor comerciale nu sunt pe masura si, in plus, puterea de cumparare este mai scazuta", explica Bogdan Matei. Gasirea unui amplasament bun pentru viitorul magazin este de altfel una dintre cele mai mari dificultati in obtinerea statutului de dealer. Od