Compania IBM a anuntat recent rezultatele unui studiu deosebit de important care dezvaluie tendintele esentiale si inovatiile ce vor defini industria bancara globala in 2015.
Studiul "Banking 2015: Defining the Future of Banking" ("Industria bancara in 2015: Definirea viitorului in domeniul bancar") preconizeaza tendintele industriei bancare pentru a putea intelege fortele competitive cu care se vor infrunta bancherii in urmatorii 10 ani. De asemenea, studiul evidentiaza ultimele tendinte in afaceri, inovatiile tehnologice si orientarile sociale care vor propulsa si vor contura transformarile industriei.
Studiul elaborat de grupul de cercetare strategica al IBM - The Institute for Business Value (Institutul pentru Valoarea Afacerilor) - apare intr-un moment marcat de schimbari rapide, alimentate de noile tehnologii ale informatiei, de reglementarile internationale si de pietele in dezvoltare din Asia, Europa de Est si America de Sud. Se estimeaza ca veniturile totale rezultate din servicii financiare in intreaga lume vor inregistra cresteri anuale cumulate de 7,1 procente intre 2000 si 2015, de la 2 miliarde de dolari la 5,6 miliarde de dolari. In regiunea Asia - Pacific, IBM preconizeaza o rata de crestere de circa 7,6 procente.
IBM a identificat cinci tendinte-cheie care vor determina succesul de piata in 2015: Clientii preiau controlul (Clientii vor fi inteligenti, informati si abili in utilizarea serviciilor financiare. Ei vor fi interesati doar de acei furnizori de servicii capabili sa intampine intocmai nevoile lor individuale specifice); Competitori pe nise foarte specializate (Consolidarea pietelor va continua, determinand o crestere sustinuta a bancilor foarte mari. Insa acestea se vor lovi de un numar impresionant de competitori agili, precum banci comunitare, specialisti din interioriul industriei si institutii bancare cu specific nonbanc